SJ testar: Botox


Vad:
Botox, eller Botulinumtoxin som det egentligen heter är ett nervgift man använder inom läkarindustrin. Man kan bota allt från spänningshuvudvärk till att reducera svettningar genom att stänga av vissa muskelpartier. Botox är dock mest känt inom skönhetsindustrin för att ta bort rynkor. Jag blev behandlad av doktor Lennart Sandberg på Parelle i Kalmar.

Kostnad: Den egentliga kostnaden ligger på 3000-4500 :- men tack vare lite kontakter och tur fick jag behandligen för en  tusenlapp.

Plus: Bara efter några dagar syntes markant skillnad. Jag kan fortfarande rynka pannan vilket gör att jag inte ser stel ut i ansiktet, men jag kan inte rynka den lika mycket och jag kommer inte längre på mig själv med att sätta pannan i veck titt som tätt. Jag har fått komplimanger så det är fler än jag som sett resultatet. Ett stort plus är att min spänningshuvudvärk har försvunnit!

Minus: Det är väldigt dyrt och håller bara i 4-6 månader. Samma dag som du gör behandlingen ser det ut som om myggorna har festat loss i din panna. 

Betyg: Jag ger Botoxbehandlingen 7/10 teststämplar men jag hade förmodligen gett högre betyg om jag hade haft en bättre ekonomi.

 

 

Före och efter. Eftersom bilderna är tagna med blixt och i dåligt ljus framstår inte rynkorna så väl vilket kanske får er att undra varför jag ens genomförde behandlingen men de var tydligare i verkligheten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0