SJ testar: Improvisationsteater!

Vad: Genom lekfulla övningar introduceras man till de grundläggande elementen inom improvisationsteater - fantasi, spontanitet, samarbete och kommunikation. Denna kurs hjälper en att få tillgång till din kreativitet genom att vara närvarande i stunden, släppa på hämningar och stärka ditt självförtroende.

Vi började med mindra övningar och gjorde lite större i slutet. Det viktigaste var att man aldrig fick säga "nej" till en idé. Om någon säger "Men titta en julgran" får man inte svara "nej det är ju en båt" utan svara "Ja men titta, vad fin den är!" eller liknande.

Kostnad: för 30 timmar kostar det runt 2000-3000 men jag själv har endast gått 3 timmar vilket ingår i min utbildning.

Plus: Många många skratt och fantasi som flödar. Jag som gjorde detta tillsammans med mina klasskamrater kände att gemenskapen stärktes och att folk verkligen vågade släppa loss. Jag blev vid någon tillfälle en förbannad 1-åring som min klasskamrat Elin helt plötsligt lyfte upp och bar iväg. Inget konstigt med det inte.

Minus: Det var en riktig härlig upplevelse och det enda negativa var väl om någon inte förstod "inte säga nej regeln", men det skedde ytterst sällan

Betyg: SKITKUL SKITKUL SKITKUL, jag delar ut vår första tia! (10/10)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0