SJ testar: Modevisning

Vad: Renodia är ett kinesiskt klädmärke som idag endast säljs inom landet. Niklas Hellström är mannen som tagit tag i Sverigelanseringen och har även märken som Casual Friday bakom sig. I ett sammarbete med Kalmar Beautie Center höll de i en modevisning som vi gick på. Visningen var inte öppen för allmänheten utan krävde en inbjudan.

Kostnad:
Vid mindre modevisningar som denna kostar det vanligtvis mellan 0-150 kronor. Renodias visning var gratis.

Johanna, plus: Gratis mat och dricka tillsammans med trevliga vänner sitter aldrig fel. Jag testade en kofta som jag blev väldigt förtjust i. Ett plus för den biffiga dörrvakten med namnlistan, då fick man känna sig viktig... Haha! Fint med prisutdelning från skönhetssalongen samt möjligheten att bli stylad.

Sanna plus: Precis som Johanna diggade jag dörrvakten, bra start! Snittarna var i toppklass och inte bara för att gratis är gott. Blev glatt överraskad att priserna inte var så blodiga och det är ju coolt att ha varit först i Europa att ha sett kläderna. Generösa rabatter för de som var där. Grymt snygga koftor.

Johanna, minus: Visade endast upp tre modeller som kändes väldigt amatörmässiga och blyga. Modellerna hade valt plaggen själva men jag hade gärna sett de plagg som faktiskt kräver en kropp för att bli rättvist framställda. Ingen musik under uppvisningen ger STORT minus, och lugn musik under resten av kvällen gav fel sinnesstämning.

Sanna minus: Modellerna är nämnda, som ni ser blev det inte mycket bilder och låg kvalité på bilderna. En bild säger mer än tusen ord sägs det. Egentligen vill jag inte skylla på modellerna... Potentialen för ett bra podium fanns där och om man utnyttjat det och slängt in lite musik hade det inte blivit så jobbigt. Tyckte synd om tjejerna som tvingades upp för att snurra runt i tystnad. En kort presentation hade ju inte varit fel, var det någon som sa ekologiskt?
Jag minns inte, själva visningen lämnade inget avtryck.
Åh juste, varför vann en person allt? I mina ögon hade det varit bättre om det hade lottats flera mindre priser under kvällen.

Johanna, betyg: Renodias modevisning får tyvärr bara 3/10 teststämplar av mig. Sällskapet var som sagt bra men dem kan jag ju träffa när jag vill! Det som räddade kvällen var Kalmar Beauty Center.

Sanna Betyg: Visningen hade outnyttjad potential så jag ger den 4/10 teststämplar. Det hade krävts så lite ansträngning från deras sida för att visningen skulle bli bra och de skulle få godkänt.







Både Johanna (t.v) och Sanna (t.h) gillade kläderna.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Trist att det inte var någon större hit!



SVAR: Triqietran (symbolen) är en symbol för en evighets triangel. Från början är det en fornnordisk symbol men numera även en symbol för häxkraft, sedan nyhedendomen och speciellt efter serien Förhäxad :)

2011-10-11 @ 12:00:04
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Sarah

Synd att det blev "rejected" på det! Men utan musik så kan det ju nästan inte bli hip!



sv: Epilepsi? Nästan så att jag borde skriva varningstext! haha :)

2011-10-11 @ 16:50:57
URL: http://saraheli.blogg.se/
Postat av: Sara

Ha en fin dag :)

2011-10-12 @ 05:47:45
URL: http://aamaziing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0